Co jeść, aby zapobiec żylakom?

Co jeść, aby zapobiec żylakom?

Żylaki, a więc schorzenia żył kończyn dolnych, należą do niezwykle powszechnych problemów cywilizacyjnych, które związane są z prowadzonym trybem życia, ale również przyjmowaną dietą. Aby zapobiec powstawaniu żylaków, pajączków i pękających naczynek na nogach, warto zacząć od zmiany niektórych nawyków, m.in. diety, dzięki której wyeliminujemy nadwagę lub otyłość, które przyczyniają się do rozszerzania naczyń krwionośnych. Jaka powinna być nasza dieta, jeżeli chcemy zapobiec powstawaniu pajączków i żylaków?

Jedz warzywa i owoce
Do najczęstszych przyczyn pojawiania się tzw. pajączków oraz żylaków należą czynniki genetyczne, zaburzenia hormonalne i krążeniowe, jak również nadciśnienie tętnicze, wzmożony wysiłek czy stojący lub siedzący tryb życia. Wspomniane zmiany mogą być jednym z objawów rozwijającej się przewlekłej niewydolności żylnej, a nawet wyłącznie defektem kosmetycznym. Pajączki i żylaki pojawiają się na skutek pękania żył położonych tuż pod warstwą skóry. Do występowania wspomnianych zmian predyspozycje mają osoby z nadprogramowymi kilogramami, szczególnie przy otyłości brzusznej, dlatego tak ważne jest pozbycie się tych kilogramów, wprowadzenie do codziennej rutyny odpowiedniej aktywności fizycznej i przede wszystkim zmiana diety. Taka dieta powinna być bogata w błonnik, mikroelementy, a także w witaminy i przeciwutleniacze, dzięki którym naczynia staną się bardziej elastyczne. Warto codziennie spożywać warzywa i owoce, w których znajduje się witamina C, ponieważ zapobiega ona krzepnięciu się krwi, jak również przyczynia się do zwiększenia produkcji kolagenu, dzięki czemu naczynka stają się trwalsze i zaczynają prawidłowo funkcjonować.

Zadbaj o dietę bogatą w błonnik
Na wystąpienie żylaków odbytu - hemoroidy, są narażone osoby, u których wykryto schorzenia układu pokarmowego, a więc zmagające się z naprzemiennymi biegunkami, zaparciami oraz wzdęciami. Przyjmowanie odpowiednich ilości błonnika jest niezwykle ważne, ponieważ pomoże nam obniżyć ciśnienie w naczyniach krwionośnych, a także nie będzie dochodziło do osłabiania ścianek żył, które ulegają kruszeniu podczas silnego parcia podczas wypróżniania. Jakie produkty zawierają w sobie duże ilości błonnika? Przede wszystkim błonnik znajduje się w produktach zbożowych, np. kaszy gryczanej czy w brązowym ryżu, a nawet w otrębach, warzywach i owocach.

Opinie (4)
torksen

01.10.2021

polecam klinike felbologii w Warszawie - specjaliści od żylaków na najwyższym poziomie

Adres IP: **.***.**.111

Wiola

25.05.2021

Nie przypuszczałam, że zła dieta może wpływać na powstawanie żylaków.

Adres IP: ***.***.**.36

Paulina

17.05.2021

Warzywa i owoce zdecydowanie pomagają.

Adres IP: ***.***.**.36

Karolina

17.05.2021

Dieta bogata w błonnik to podstawa.

Adres IP: ***.***.**.36

Zobacz również

Ocena: 5/5 (2 opinie)
Ocena: 5/5 (8 opinii)
Ocena: 5/5 (3 opinie)
Ocena: 5/5 (14 opinii)
Ocena: 5/5 (3 opinie)
Ocena: 5/5 (12 opinii)
Ocena: 5/5 (3 opinie)
Ocena: 5/5 (2 opinie)